Ve stavební praxi je ve stísněných poměrech poměrně častým jevem snaha rozšířit korunu svahu a docílit tak vyšší kapacity komunikace. V minulosti se rozšíření řešilo prostým dosypáním koruny a jejím zestrmením. U takto upravené komunikace je nutné počítat s nutností častých oprav při rozjíždění krajnice.
Dnes je toto řešení s ohledem na snahu minimalizovat uzavírky na komunikacích nedostatečné a je nutné budovat konstrukce trvalého charakteru. Místo napojení nové vozovky na stávající konstrukci vyžaduje zvýšenou pozornost, protože v této oblasti dochází vlivem postkonstrukčních deformací k nejčastějším poruchám, vzniku trhlin a deformací.
Při napojování asfaltových (živičných) vrstev vozovky se používají výztužné kompozity. Při napojovaní konstrukčních vrstev vozovky se používají stabilizační geomříže bránící zatlačovní kameniva do měkkého podloží - jedná se o zpevňování podloží.
Pokud potřebujete rozšířit nebo zpevnit krajnici, musíte použít konstrukční zpevnění koruny násypu bránící vytlačení zeminy do strany a to např. pomocí systému GeoWall Shoulder.
Systém Shoulder je vytvořen kombinací navzájem propojených kotevních ocelových panelů, distančních spon (oboje s protikorozní ochranou s trvanlivostí dle zvolené varianty až 90 let) tvořící lícový koš a výplně (zásypu) koše.
V případě typu líce systému lze vybrat z varianty:
V případě tuhosti konstrukce lze vybrat z varianty:
Jednotlivé lícové koše mají skladebnou délku 2 m a je tedy možné vytvářet konkávní (vyduté) a konvexní (vypuklé) směrové oblouky dle požadavku projektu nebo stávající komunikace. Pokud niveleta komunikace stoupá nebo klesá, tak je možné provést úpravu založení tak, aby základová spára koše byla rovnoběžná s podélným sklonem nivelety.
![]() Rozšíření a zpevnění vozovky v intravilánu | ![]() Rozšíření a zpevnění vozovky v extravilánu |
Zdarma | +420 548 218 901 |
technikageomat..eu |
Nebojíme se vyjet do terénu a řešit problém na místě.