Mostní estakáda celkové délky 588 m
byla navržena v místě křížení dálnice D47 s několika silničními i železničními
komunikacemi včetně plánované vysokorychlostní trati. Estakáda dále přemosťuje
rybník v bezprostřední blízkosti řeky Odry. Území s doznívajícími účinky od
báňské činnosti je pod mostní estakádou tvořeno většinou navážkami, pod kterými
se nachází vrstva nasycených fluviálních jílů na bázi písčitých štěrků. Tyto
podmínky spolu s výskytem napjaté hladiny podzemní vody těsně pod terénem vedly
k očekávání velmi vysokých hodnot sedání spojených s deformacemi mostní
konstrukce.
Propočty chování konstrukce ukázaly, že nejvhodnějším řešením je výstavba mostních opěr z vyztužené zeminy s minimálně jednou konsolidační přestávkou. Úložné prahy mostních opěr jsou z tohoto důvodu založeny na násypu, tvořeném kvalitním zrnitým materiálem vyztuženým geomřížemi Tensar RE. Tato konstrukce zajišťuje životnost delší než 120 let beze změny jejího tvaru nebo vlastností. Neekonomická výměna nevhodného podloží byla řešena štěrkopískovými pilíři překrytými konsolidační geodeskou z vysokopevnostních geotextilií Basetex.
Statický výpočet, geotextilie a geomříže.
Zdarma | +420 548 218 901 |
technikageomat..eu |
Nebojíme se vyjet do terénu a řešit problém na místě.